Selasa, 03 Maret 2015

Selamat tanggal 1 Maret, diri.

And then it's not 1 March and I'm not a birthday girl anymore. But 1 March was good enough, and full of pleasure, I thought.
There's no boyfriend, but still blessed. New place, new family, new broken heart, but the same me. How could I feel not blessed, then?
And seriously, people, you won't ever get all alone. I've learn so much that everything will be alright with or without someone besides you.
And the most important thing is, I won't ever feel enough to thank Allah for everything. I've been learned so much about the ups and downs, about the good or bad part. But Allah always magically shows me that everything will be alright in the end. And those hard times will be pass.
And, Allah's plan is better than mine. And I've learn that you don't need someone to give you happiness, but it's you, that create your happiness.
And someone's shoes is different with anyone else, and that 'mestakung' does exist.
And one thing that I know is, people always come and go easily, but then it's YOU, won't ever change.
So take a sit, love a lot, cry when you need, but don't ever forget that you're blessed.
And the most important thing is, I won't ever stop to say thanks for my mom, because all that she ever did to me. For 18 19 years.
I'm so blessed because I have her in my life, as my everything for all of my life.
And I will forever crave for every lesson in my life. And yeaaay, happy new me. And once again, happy birthday, little girl. I love you.
And yeay welcome 18th 19th!
It's not about years that passed, It's about the lessons.
Good night and good sleep, beautiful souls.
- Nadia, on her 18th Birthday. And just change it into 19.

New life.
New story.
New age.
Same perception.
Same hope.
Same me.

Wish all the best belongs to you, my baby girl, Nadia Fridasaniya Azaria. You know how much I love you. And anyway, S-H-M-I-L-Y. Okay?

Short story: Jadi di tanggal 1 Maret itu, Alhamdulillah saya masih tetap bisa menikmati martabak surga (baca: Martabak 8 Rasa Terang Bulan-nya Solo) yang masih tersisa sepulang saya dari sana, minuman surga (baca: Kiyora teh susu) yang saya bawa dan belum saya minum sejak saya kembali ke Semarang, dan sushi yang saya pesan delivery di siang hari. Sempat hampir gagal makan sushi (fyi jadi mas-masnya bilang baru bisa diantar jam 5 sore which is sore banget dan sudah kelaparan, dan karena seharusnya order H-1. Tapi ternyata bisa diantar jam 2 siang yang mana jaraknya ga jauh dari waktu ketika saya order). Dan lagi-lagi, Allah maha baik sama anak nakalnya ini. Oh iya, dan Ibunda serta adik menelpon saya jam 12 siang. (Fyi lagi, saya lahir hari Jumat menjelang dzuhur yang mana waktu itu adalah menjelang shalat jumat; makanya dari saya kecil, Ibu selalu kekeuh ngucapin Happy Birthday-nya di siang hari). Dan ditemani telepon super manis dari Ibunda dan adik saya tercinta, hidup saya lengkap. Bahagia. Plus surprise dan segala doa yang diberikan orang-orang di sekitar saya. Kurang bahagia apa?

"..And, when you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it." - Paulo Coelho.

So, Mestakung does exist, right?

2 komentar:

Jodie Indra mengatakan...

dan boleh diingat juga Nad kalo ada sabda Rasulullah yg berbunyi ""Allah berfirman: 'Aku bersama dengan prasangka hamba-Ku... dan jika mereka datang kepadaku dengan berjalan, maka Aku akan datang kepadanya dengan berlari"- Hadist Abu Hurairah, jadi, selamat berjuang, dunia bersama kita kok.

Jodie Indra mengatakan...

Dan boleh dingat juga Nad kalo ada sabda Rasulullah yg berbunyi "Allah berfirman: 'Aku bersama dengan prasangka hamba-Ku... dan jika mereka datang kepada ku dengan berjalan, maka aku akan datang kepadanya dengan berlari-Hadist Abu Hurairah, jadi, selamat berjuang, dunia bersama kita kok.